Lazarus
Poslední dílo Davida Bowieho, komorní muzikál, který napsal společně s dramatikem Endou Walshem a ve kterém kromě starších hitů (Changes, Life On Mars) zazní i písně z alba Blackstar, vydaného krátce před zpěvákovou smrtí. Melancholický příběh o samotě, sebedestrukci a potřebě lásky navazuje na více než čtyřicet let starý film „Muž, který spadl na Zemi“, ve kterém ztvárnil Bowie roli mimozemšťana Newtona. Téma cizince mezi lidmi zůstává, přidávají se však motivy vyhoření, závislosti a především velké potřeby návratu do čistého života, světa a duše. Kromě Newtona tak poznáváme sebevědomou Elly, které setkání s tajemným excentrikem změní život, jejího nudného manžela Zacha, černého anděla Valentina, dávného hrdinova přítele Michaela nebo „ideální pár“ Bena a Maemi. A pak je tu ještě Dívka – naděje, se kterou je možné letět ke hvězdám… Muzikál, který již sklízí úspěch na evropských scénách, uvádíme v české premiéře s Igorem Orozovičem nebo Ondřejem Rumlem v hlavní roli.
Inspirováno knihou Waltera Tevise Muž, který spadl na Zemi.
Inspirováno knihou Waltera Tevise Muž, který spadl na Zemi.
Termíny představení a vstupenky
Zatím nevíme o žádném termínu 😯
Video
Lazarus TRAILER
01:06
Recenze
Tomáš Šťástka (idnes.cz), 19.10.2019
Hodnocení: 70%
Pěvecký i herecký výkon Eriky Stárkové a vůbec hudební a pěvecké nastudování je ozdobou české verze Bowieho muzikálu Lazarus. V nehudebních částech však mohl být režisér Marian Amsler v divadle Komedie odvážnější. ...číst celé
Klára Čermáková (musical.cz), 21.10.2019
V Komedii se role Dívky bravůrně zhostila Erika Stárková. Její snová postava je bezprostřední, tajemná, dětsky naivní a upřímně bezelstná. Stárková kraluje nejen herecky, ale přidává i vyzrálý pěvecký projev za nějž na obou premiérách sklízela zasloužené ovace. Její interpretace písně Life on Mars? se pak stává pro mnoho diváků vrcholem celého představení. ...číst celé
Radmila Hrdinová (novinky.cz), 13.10.2019
Hodnocení: 85%
Lazarus je jiný muzikál, než na jaký jsme zvyklí. Není to pouhý Bowieho písničkál, ale emotivní horečnatá vize o temných stránkách života, odvrácené straně slávy, ale i o naději, kterou je třeba hledat i tam, kde už žádná není. V domácí produkci jde o mimořádný počin, který zdaleka neocení jen ti „posedlí Bowiem“. ...číst celé
Ondřej Bezr (lidovky.cz), 16.10.2019
Děj můžeme ale vnímat i jako obraz šílenství muže žijícího ve svých vlastních představách, což s částí Bowieho hudby koresponduje neméně. A nakonec i vlastně jako autobiografické zúčtování těžce nemocného člověka, toužícího se vymanit z bolestného prožívání sklonku života. ...číst celé
Tomáš Seidl (magazin.aktualne.cz), 13.10.2019
V kontextu domácí muzikálové scény, jež výběrem repertoáru převážně sází na jistotu, je Lazarus výjimečný. V jednotlivostech pozoruhodný, jako celek s obtížně uchopitelnou látkou však svádí režisérsky ambiciózní, ne zcela vítězný zápas. ...číst celé
Soňa Hanušová (kulturio.cz), 23.10.2019
Hodnocení: 80%
V čem inscenace ztrácí kvůli nepřehlednosti děje, to jí plně vynahradí zpěv. V průběhu muzikálu zazní osmnáct Bowieho písní, mimo jiné Lazarus, Changes, Life on Mars? nebo Heroes. Marián Amsler navíc vsadil na skvělé hlasy Ondřeje Rumla a Igora Orozoviče, což byla v podstatě sázka na jistotu. ...číst celé
Patrick Fridrichovský (divadelni-noviny.cz), 29.10.2019
V nijak velkém prostoru divadla vznikl solidní komorní muzikál s přidanou hodnotou uměleckého experimentu, v soukromých divadlech viděného jen stěží. K dobru lze přičíst i sehranou šestičlennou kapelu a velmi dobré hudební nastudování Jana Aleše. Veškerá zpěvní čísla jsou z licenčních důvodů nezvykle v angličtině. ...číst celé